De bereidheid van onderwijsinstellingen met elkaar samen te werken is dé voorwaarde voor het welslagen van OhO-t..
In onderstaande tabel is vanaf 2008 de ontwikkeling in samenwerking te zien
In onderstaande tabel is vanaf 2008 de ontwikkeling in samenwerking te zien
Hier klikken om te bewerken.
Hier klikken om te bewerken.
|
Drie zaken vallen op.
1. De constante toename van het aantal leerlingen dat techniek- educatie van OhO-t-team krijgt. 2. De constante toename van het aantal coaches 3. De veranderlijke rol van scholen die coaches leveren. De toename van de eerste twee groepen is enerzijds te danken aan het vertrouwen dat scholen in OhO-t hebben gekregen. Anderzijds is die groei te verklaren doordat steeds meer pabo-studenten het OhO-t-concept bij hun opleidingsscholen uitdragen. Dilemma van afstemming in tijd Dat scholen geen constante inbreng van coaches leveren, heeft met een tweede belangrijke voorwaarde voor succes te maken. Die voorwaarde is dat coaches van verschillende opleidingen op eenzelfde moment beschikbaar zijn voor de uitvoering va een OhO-t-project. De praktijk leert, dat dit heel lastig, zeker wanneer lesroosters al vast staan en wanneer die onvoloende flexibel zijn voor tussentijdse aanpassingen. Dit dilemma noodzaakt tot tijdige afspraken met deelnemende onderwijsinstellingen. Deelnemende onderwijsinstellingen Regio Rivierenland obs De Molenwerf, Tiel cbs Pr.Margrietschool, Tiel Lingecollege, Tiel ROC Rivor, Tiel Regio Den Bosch De Pollenhof, Hedel bs De Fonkel, Den Dungen bs De Vorsenpoel, Boxtel bs De Bunders, Oisterwijk bs De Paersacker, Best KC 't Wikveld, Empel Oss De Hoef-Hugo, Waalwijk De Hasselbraam, Haaren Het Palet, den Bosch Jeroen Bosch College Praktijkschool de Rijzert, Den Bosch Helicon, Den Bosch Maaslandcollege Helicon |
Invloed Pabo den Bosch
Dat de groei van OhO-t-contacten in regio den Bosch veel groter is, dan die in regio Rivierenland is volledig toe te schrijven aan het management en aan de studenten van Pabo- Fontyshogeschool 's Hertogenbosch |